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유엔세계재활기구_세계항해장거리선박위치추적재난구조연맹(WSFDL2-World Sailing Federation Disaster …

260 2016.08.22 12:18

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유엔세계재활기구_세계항해장거리선박위치추적재난구조연맹(WSFDL2-World Sailing Federation Disaster relief Location Long distance shipping) 세계지구재난방재연구소(WEDPRI_World Earth Disaster Prevention Research Institute)_5GHz 주파수대역, SEAgod 해양재난방재시스템_세계 각국, 해양재난 모니터링 시스템 도입. 제주도 마라도_“유엔해사기구(IMO)의 국제항해선박위치추적(LRIT)센터 총괄본부 한국유치”에 관한 협조요청. 한국정부 대책마련 당면과제. 5GHz frequency band, SEAgod marine disaster prevention system_around the world, marine disaster monitoring system is introduced. Jeju Mara_"United Nations Maritime Organization (IMO) international sailing ships position tracking (LRIT) center to attract Headquarters Korea" in cooperation request. South Korea measures provide challenges. (Mr. Jung-Sun Kim) <세계재활기구_World Rehabilitation Organization>의 자료를 옮겨 제공합니다. <자료제공. http://www.wro5.com>



세계항해장거리선박위치추적재난구조연맹
WSFDL2-World Sailing Federation Disaster relief Location Long distance shipping.


세계지구재난방재연구소
WEDPRI_World Earth Disaster Prevention Research Institute


5GHz 주파수대역, SEAgod 해양재난방재시스템_세계 각국, 해양재난 모니터링 시스템 도입.
제주도 마라도_“유엔해사기구(IMO)의 국제항해선박위치추적
(LRIT)센터 총괄본부 한국유치”에 관한 협조요청.
한국정부 대책마련 당면과제.
5GHz frequency band, SEAgod marine disaster prevention system_around the world, marine disaster monitoring system is introduced.
Jeju Mara_"United Nations International Maritime Organization (IMO) international sailing ships position tracking (LRIT) center to attract Headquarters Korea" in cooperation request. South Korea measures provide challenges.


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제주도 마라도_“유엔 국제해사기구(IMO)의 국제항해선박위치추적(LRIT)센터 총괄본부 한국유치”에 관한 협조요청.(요약). (Mr. Jung-Sun Kim) <세계재활기구_World Rehabilitation Organization>의 자료를 옮겨 제공합니다.<자료제공. http://www.wro5.com>



제주도 마라도_“유엔 국제해사기구(IMO)의 국제항해선박위치추적(LRIT)센터 총괄본부 한국유치”에 관한 협조요청. (요약)



           1. 본 법인은 제주도 마라도 소재. 유엔 국제해사기구(IMO)의 국제항해선박위치추적(LRIT)센터 총괄본부를 유치하고, 더불어 해양대륙 진출의 교두보인 세계해양도시를 조성코자, 지난정부에 추진경위는 [아래]와 같이 요청 한 바 있습니다.     


         2. 이와 더불어, 유엔 세계재활기구(UN WRO)가 추진 중인 파주시 DMZ 소재 세계평화&세계경제특구_UN WRO CITY(유엔 세계재활기구&유엔도시)에 건립될 UN ESCAP가 추진중인 아시아횡단철도(TAR_Trans-Asian Network)와 연계된 제2의 유엔 국제해사기구(IMO)의 국제항해선박위치추적(LRIT)센터 (지부)를 통해 철의 3각주(한강과 임진강이 교차하는 지역_파주시 대동리 430만평)를 세계대서양으로 발전시켜 나갈 것입니다.


        3. 제주도 마라도 소재. 유엔 국제해사기구(IMO)의 국제항해선박위치추적(LRIT)센터 총괄본부를 유치는 한국 미래의 국운과도 직결되는 사안입니다. 따라서 한반도 신뢰프로세스 TOP10-6 (해양세력 중재)_세계평화와 안정을 위해 아세아-태평양 지역에서 해양세력의 제3지대_한국의 제주도 남단 마라도와 DMZ의 삼각주에 국제해사기구(IMO)의 국제항해 선박장거리위치추적(LRIT)센터 총괄기구 건립 유치_유엔 IMO 요청._제안한 바 있습니다.


        4. 제주도 마라도 소재. 국제항해선박위치추적(LRIT)센터 총괄본부를 유치를 함으로써, 세계 각국의 해양안전종합종보시스템(GICOMS) 및 항만운영시스템에 대한 세계적인 해사안전시스템의 구축이 가능하고, 마라도와 독도를 연결하는 해상의 벨트라인(the Line-belt of the seas)이 자연스럽게 형성되어, 이를 기축으로 하는 200해리 배타적경제수역(EEZ) 확보가 가능하기 때문입니다.


         5. 건설비용에 대한 해결방안은, 이미 2009.05.15. 국토해양부소관 연구개발사업 운영규정 제19조(시행계획 수립 및 공고 등)에 따라 2009년도『개발도상국 해사안전시스템 구축 협력사업』 신규과제 선정계획<국제해사기구(IMO)-아시아 선박장거리위치추적(LRIT) 정보센터 구축, 해양안전종합정보시스템 (GICOMS) 및 항만운영시스템>이 발표된 바 있습니다.


         6. 제반 관련서류를 (붙임)과 같이 제출하오니, 검토하시어 투자협약이 체결되기를 앙망합니다.


- 아  래  -


Ⅱ. 국제해사기구(IMO)의 국제항해선박위치추적(LRIT)센터 총괄기구 한국유치. (2006년 1월 1일.)


○ (가칭)정부의 서남권등낙후지역투자촉진법안(서남권종합건설계획안)_세계재활기구(WRO)의 [세계재활과학연구단지] 참여와 관련_전라남도 및 국무조정실에 특별법안채택안건 제출;  2007년11월22일. 동 • 서 • 남해안권발전특별법안(대안)의결됨.


○ 유엔 산하기구 세계재활기구(세계장애인기구/UN WRO) 창설추진_유엔 국제해사기구(UN IMO)가 추진 중인 국제항해선박위치추적(LRIT)센터 건립참여와 관련_ 2006년 1월. 국제해사기구(UN IMO) 및 국제운수산업노동조합연맹(ITF)에 한국 해상 전라남도 목포 및 무안 등지에 유치안건 제출.


○ (가칭)정부의 서남권등낙후지역투자촉진법안(서남권종합건설계획안)_세계재활기구(WRO)의 [세계재활과학연구단지] 조성계획안과 관련_ 한국정부 건설교통부, 국무조정실, 유엔경제사회이사회(UN ESCAP), 영국페어재단 등에 UN ESCAP가 추진중인 아시아횡단철도(TAR_Trans-Asian Network)와 연계한 [서동철도(목포-부산구간) 및 서동고속도로(목포-부산구간)]건설계획안/[해상철도(목포-상해-광조우 구간) 화물여객선] 건조계획안/[목포항구] 확장 건설계획안 제출_ 2008년5월8일. MB정부의 남해안 선벨트(SUN BELT) 3대 성장 거점 구성[선벨트(SUN BELT) 경제권] 으로 확정발표.

2006.01.01. 세계재활기구(WRO)가 국제해사기구(IMO)의 국제항해선박위치추적(LRIT)센터 총괄기구 한국유치와 관련_ 외교서신

2007.01.01. 세계재활기구(WRO)가 국제해사기구(IMO)의 국제항해선박위치추적(LRIT)센터 총괄기구 한국유치와 관련_국제해사기구(IMO)에 세계재활기구(WRO)를 추천 및 권장 협조의 건- 대한민국 해양수산부/세계재활기구
 
2008.03.01. ITU-R WP8F 국제등록 중점추진. 제5세대 정보위성통신체계의 주파수대역 자원 확보검토(안)_ [제5세대 정보위성통신체계의 재난구조용 130dBm 펄스폭의 5GHz 주파수(Hz)대역을 세계 공통 주파수대역으로 확보방안과 정보위성 통신 분야 및 국가산업의 IT분야에 있어서 <130dBm 펄스폭의 5GHz 주파수(Hz)대역>에 대한 국제전기통신연합(ITU)이 표준하는 주파수대역자원 원천기술 표준 심의에 준거하여 산업적 • 기술적 • 연구적 기술타당성 검토요망]_대한민국 방송통신위원회(참조. 방송통신융합정책실) 제출


당 사의 2005.7.6일자 문서번호 DT 제0507-1호<구명동의 해상위치추적시스템 (GPS+네비게이션+119자동항법계측장치)를 통한 긴급구조시스템> 및 2005.9.23일자 문서번호 자재 DT 제0509-8호<구명동의용 GPS단말기복합멀티기능시스템 - 주파수대역 130dBm 주파수확장변조에 관한 내용>, 그리고 2006.2.9일자 문서번호 자재 DT 제060209호 <구명동의용 GPS단말기복합멀티기능시스템 - 주파수대역 130dBm 주파수 확장변조에 관한_보정자료> 등과 관련하여_ 상기 개발품목이 해상, 선박 또는 항공 재난시 사용되는 구명동의용 GPS단말기의 주파수 대역 130dBm 주파수 확장변조 복합멀티기능시스템으로써의 적합한가에 대하여 1년여에 걸쳐 해양수산부의 연구기관에 기술적 가능성에 관하여 의뢰한 결과. - 대한민국 해양수산부로 부터 기술적 타당성이 있다고 판단됨.


2008.07.12. 소방방재청 시행 정보화담당관-1424(2008.07.02.)와 관련, <제4세대 정보이동통신체계의 재난구조용 130dBm 펄스폭의 5GHz 주파수(Hz)대역을 세계공통주파수 대역으로 확보>에 대한 원천기술표준 (국가재난구조용 주파수 공인) 채택심의요청 - 대한민국 소방방재청(정보화담당관실)


2008.07.13. 시행 소방방재청 정보화담당관-1424호와 관련. <국가재난구조용 주파수 130dBm 펄스폭의 5GHz 주파수(Hz)대역>에 대한 기초기술사양. 21세기 광대역 무선망(SDR Sofewere Defined Radio)과 UWB(Ultra Wide Band) 초광대역 무선통신시스템에 있어서 재난구조용 130 dBm  펄스폭의 5GHz 주파수(Hz)대역 활용방안. - 대한민국 소방방재청


2009.05.15. 국토해양부소관 연구개발사업 운영규정 제19조(시행계획 수립 및 공고 등)에 따라 2009년도『개발도상국 해사안전시스템 구축 협력사업』 신규과제 선정계획<국제해사기구(IMO)-아시아 선박장거리위치추적(LRIT) 정보센터 구축, 해양안전종합정보시스템 (GICOMS) 및 항만운영시스템> - 한국해양수산기술진흥원 공고 제2009-25호. (세계재활기구 국가정책제안 2006.1.1. 내용). <끝>



구비서류(붙임)

1. 유엔기금 및 IMO 기금확보방안._IMO의견 인준 검토 요청(국문) 사본 1부.
2. 유엔기금 및 IMO 기금확보방안._IMO의견 인준 검토 요청(영문) 사본 1부.
3. 투자협정서 사본 1부.
4. [재단법인 유엔 세계재활기구] 고유번호증[고유번호: 411-82-63399] 사본 1부.



April 2, 2013.


World Rehabilitation Organization (WRO)
Mr. Jung-Sun, Kim.
Chairman of WRO.

http://www.wro5.com
E-mail:wro5@wro5.com




유엔 세계재활기구(UN WRO)_국제해사기구(IMO) 해양과학기술연구 국제협력 공동과제(안). (Mr. Jung-Sun Kim) <세계재활기구_World Rehabilitation Organization>의 자료를 옮겨 제공합니다.<자료제공. http://www.wro5.com>



유엔 세계재활기구(UN WRO)_국제해사기구(IMO) 해양과학기술연구
국제협력 공동과제(안).



∎ 개발도상국 해사안전시스템 구축 협력사업 개요.



[공동과제]


제주도 마라도_“유엔 국제해사기구(IMO)의 국제항해선박위치추적(LRIT)센터 총괄본부 한국유치” 추진.

•UN WRO, UN, IMO의 선포_마라도와 독도를 연결하는 해상의 벨트라인 형성, 이를 기축으로 하는 유엔 자연생태계 해양조성지역 및 한국해역의 200해리 배타적경제수역(EEZ) 확정.

•전 세계 제5세대 이동통신망 연계적용_21세기 광대역 무선망(SDR Sofewere Defined Radio)과 UWB(Ultra Wide Band) 초광대역 무선통신시스템에 있어서 재난구조용 ∓130dBm 펄스폭의 5GHz주파수(Hz) 대역 활용방안.

•전 세계 제5세대 이동통신망 연계적용_제5세대 정보이동통신체계의 재난구조용 GPS단말기의 주파수 대역 ∓130dBm 주파수확장변조 복합멀티기능시스템.





1. 개발도상국 해사안전시스템 구축의 필요성.


◦ 인류를 위한  과학기술, 경제․산업적 측면.

- 국제해사기구(IMO) 연계 세계재난구조 프로그램 구축 및 세계 공용화.
- UN WRO, UN, IMO, ITF 회원국 의무사용 법제화.
- 세계 우주 및 해상GPS위성추적시스템 원천기술 세계 공용화.
- 세계 Mobile이동정보통신 IT정보체계 세계 공용화.
- 아시아 선박장거리위치추적(LRIT) 정보센터 구축 연계기술 세계 공용화.
- SOLAS 협약의 강제 해사안전기술 연계기술 세계 공용화.
- 우주 및 해양 항로표지 원격관리 시스템의 국제협력기반 구축 연계기술 세계 공용화.
- 세계 해양교통관제시스템의 국제협력 기반구축 연계기술 세계 공용화.
- UN WRO, UN정책 및 IMO, ITF 기술협력계획사업과 연계기술 세계 공용화.
- 제5세대 이동통신정보체계인 5GHz 밀리미터파 주파수(Hz)대역 연계기술 세계 공용화.
- 세계 재난구조용 GPS위성추적항법시스템 통합시스템 연계기술 세계 공용화.
- 모바일이동위성통신연계 재난구조용 GPS위성추적항법통합시스템 구축기술 세계 공용화.
- ∓130데시벨(dBm) 펄스폭에 형성된 5GHz 밀리미터파 주파수(Hz)대역을 이용한 초 광대역 주파수(Hz) 확장변조 복합무선통신시스템으로 모바일이동위성통신용 기술 세계 공용화.
- 21세기 광대역 무선망(SDR Sofewere Defined Radio)과 UWB(Ultra Wide Band) 초 광대역 무선통신시스템 기술 세계 공용화.
- 세계 각국들의 해사안전산업의 해외시장 진출 기회 제공 및 세계 선박의 항행 안전 증진.

◦ 인류를 위한 사회․문화적 측면(공공성 포함)

- UN WRO, UN, 국제해사기구(IMO)의 책임 있는 국제해상외교 역량강화.
- 개발도상국들 간의 원조·협력을 통해 수원국과 형성된 신뢰를 바탕으로 해외자원 확보 등 다른 국제협력 역량강화.
- UN WRO, UN, 국제해사기구(IMO) 등과 관련된 국제기준 제·개정 과정에서 개발도상국의 입장과 UN WRO의 원천기술력을 적극 반영함으로써, 제5세대 이동위성통신 정보체계 관련 산업의 국제경쟁력 강화 및 세계 공용화.
- 우주 및 해양사고 예방과 해양오염방지에 대한 국제적 관심이 고조됨에 따라, 국제해사기구(IMO)의 주도하에 각국에 대한 해사안전 국제협력 역량강화
- 인구․자원 부국의 경제적 부상으로 인해 아시아 및 아프리카 지역 개도국 및 신흥 잠재국과의 해사분야 개발협력 역량강화.
- UN WRO, UN, IMO의 선포_마라도와 독도를 연결하는 해상의 벨트라인 형성, 이를 기축으로 하는 유엔 자연생태계 해양조성지역 및 한국해역의 200해리 배타적경제수역(EEZ) 확정.
- 해사안전산업의 해외시장 진출 기회 제공 및 세계 선박의 항행 안전 증진에 기여. 
- 시장, 파트너, 자원 공급원, 네트워크 확보, 공여국과 개도국의 기술 및 장비 친밀도 증진, 장기적 이익
  창출 및 ‘참여국가 브랜드’ 가치 향상.



2. 제주도 마라도_“유엔 국제해사기구(IMO)의 국제항해선박위치추적(LRIT)센터 총괄본부 한국유치”에 관한 협조요청. (IMO 보고서)


(5/1) 제주도 마라도 소재. 유엔 국제해사기구(IMO)의 국제항해선박위치추적(LRIT)센터 총괄본부를 유치하고, 더불어 해양대륙 진출의 교두보인 세계해양도시 조성.


(5/2) 유엔 세계재활기구(UN WRO)가 추진 중인 파주시 DMZ 소재_세계평화&세계경제특구_UN WRO CITY(유엔 세계재활기구&유엔도시)에 건립될 UN ESCAP가 추진중인 아시아횡단철도(TAR_Trans-Asian Network)와 연계된 제2의 유엔 국제해사기구(IMO)의 국제항해선박위치추적(LRIT)센터 (지부)를 통해 철의 3각주(한강과 임진강이 교차하는 지역_파주시 대동리 430만평)를 세계대서양으로 발전.


(5/3) 한반도 신뢰프로세스 TOP10-6 (해양세력 중재)_세계평화와 안정을 위해 아세아-태평양 지역에서 해양세력의 제3지대_한국의 제주도 남단 마라도와 DMZ의 삼각주에 국제해사기구(IMO)의 국제항해 선박장거리위치추적(LRIT)센터 총괄기구 건립 유치_유엔 IMO 요청._제안.


(5/4) 제주도 마라도 소재. 국제항해선박위치추적(LRIT)센터 총괄본부를 유치를 함으로써, 세계 각국의 해양안전종합정보시스템(GICOMS) 및 항만운영시스템에 대한 세계적인 해사안전시스템의 구축이 가능하고, 마라도와 독도를 연결하는 해상의 벨트라인이 자연스럽게 형성되어, 이를 기축으로 하는 200해리 배타적경제수역(EEZ) 확보 가능.


(5/5) 건설비용에 대한 해결방안은, 이미 2009.05.15. 국토해양부소관 연구개발사업 운영규정 제19조(시행계획 수립 및 공고 등)에 따라 2009년도『개발도상국 해사안전시스템 구축 협력사업』 신규과제 선정계획<국제해사기구(IMO)-아시아 선박장거리위치추적(LRIT) 정보센터 구축, 해양안전종합정보시스템 (GICOMS) 및 항만운영시스템> 발표.



3. 국제해사기구(IMO) 국제협력 공동과제 적용범위


(1) 개도국 해사안전기술 해사안전시스템 구축 협력 요강(2009).


첫째. 강제적 해사안전기술 구축 협력.
- SOLAS협약(GICOMS, LRIT)의 강제 해사안전기술 적용.
- MARPOL협약(해양오염방제시스템)의 강제 해사안전기술 적용.
- STCW협약(MAS)의 강제 해사안전기술 적용.


둘째. 개도국과 해사안전, 보안 및 해양환경보호 관련 세미나/워크샵 개최.
- 해사안전 및 환경 분야에서 개발도상국과의 해사안전시스템 네트워크 구축.
- 개발도상국 해사안전기술 해사안전시스템 관련 수요조사.


셋째. 개발도상국의 수요파악을 통한 잠재적 기술이전 가능사업 협력.
- 항로표지 원격관리 시스템의 국제협력기반 구축.
- 해양교통관제시스템의 국제협력기반 구축.
- 아시아 선박장거리위치추적(LRIT) 정보센터 구축.
- 해양안전종합정보시스템(GICOMS) 및 항만운영시스템 구축.



(2) 개도국 해사안전시스템 구축을 위한 해사안전기술 이전절차 수립(2010).


첫째. 개발도상국의 기술이전사업 선정
- 국토해양부 및 ODA 정책의 해사안전시스템 기술협력사업 수립.
- 선박장거리위치추적(LRIT) 기술협력사업 타당성 검토 수립


둘째. 한국 ODA 제도와 IMO ITCP 연계방안 수립
- 해사안전 분야에서의 ODA 자금 확대 방안 수립
- UN WRO, UN, IMO, ITF 기술협력계획사업과 연계방안 수립.


셋째. 개발도상국 기술이전사업 추진전략 개발 및 추진절차 개발.
- 국가별 해사안전시스템에 대한 기술협력 추진전략 수립.
- 기술이전 교육훈련 프로그램 분야 및 교육과정 개발.


넷째. 개도국과 해사안전, 보안 및 해양환경보호 관련 세미나/워크샵 개최.
- 해사안전 및 환경 분야에서 개발도상국과의 네트워크 확대.
- 개발도상국 해사안전기술 관련 수요조사 확대.
- UN WRO, UN, IMO, ITF 기술협력계획사업에 대한 추진방안 수립.




(3) 개도국 해사안전 국제협력 및 기술이전사업 수행(2011).


첫째. 수원국과의 해사안전 기술이전사업 확대 및 모니터링 실시.
- 정기적인 세미나/워크숍을 통한 수원국과 정례적인 정책 협의.
- 구체적인 연도별 추진 방향 및 세부계획 수립 및 시행.
- 해역별로 선별된 기술이전 교육훈련 프로그램 수행.


둘째. 한국 ODA 자금을 활용한 개도국 선박장거리위치추적(LRIT) 설립추진.
- 선별된 기술이전사업 타당성, 규모 결정 및 개도국 수행능력 검증.


셋째. 개도국과 해사안전, 보안 및 해양환경보호 관련 세미나/워크샵 개최.
- 협력사업 추진현황 발표 및 향후 계획 논의 정례화.
- 해사안전, 보안 및 해양환경보호 관련 새로운 해사안전기술 적용.



4. UN WRO 기술 주요현황 및 국제공동연구개발의 추진계획


■ 기술적용범위


•재난구조용지피에스(GPS) 단말기의 주파수대역 130dBm 주파수 확장변조 복합멀티기능시스템.

•해상위치추적시스템(GPS+네비게이션+119 자동항법계측장치)를 통한 긴급구조시스템.

•국제해사기구(IMO)-아시아선박장거리위치추적(LRIT) 정보센터 운영시스템 구축연동.

•해양안전종합정보시스템(GICOMS) 및 항만운영시스템 구축연동.

•해양안전종합정보시스템(GICOMS) 및 항만운영시스템 구축연동.

•제5세대 정보위성통신체계 복합위성이동통신 Mobile 단말기 구축연동.



■ 세부사항


•MAIN COMPUTER-GPS 추적 SYSTEM..

•5GHz 광대역GPS SYSTEM..

•긴급구조용 광대역복합 Mobile Phone SYSTEM..

•MOS-음성인식 SYSTEM..

•열 감지장치 SYSTEM..

•GIS 위성지도 SYSTEM..

•화상지도 스크린 디스플레이 SYSTEM..

•위성수신 dBm 분할장치 SYSTEM..

•개인구조를 위한 RFID SYSTEM..



■ 연계범위


•Build-in GPS personal locator.

•GSM/SMS communication or GPRS TCP/UDP connection.

•CDMA communication.

•Works worldwide - Support 4-frequency GMS 850/900/1800/1900MHz (Optional)- Support CDMA 800 MHz.

•High sensitivity, New technology and latest GPS SiRF-Star lll chipset.

- Excellent for fixing the position even at a weak signal status.

- Work well even in areas with limited sky view like urban canyons.

•Compact size, and smaller than one name card. Easy to hide.

•Very Low power consumption.

•Fast Signal Acquisition.

•Support single location and continuous tracking.

•Support location triggered by tracker.

•Support location triggered by authorized cell phone.

•Support alarm and remote monitor.

•Support quick dialing buttons for 2 preset phone numbers.

•Support check location by SMS and Internet.

•Monitors can track the person without interfering him- LIVE Real-Time tracking.

•Locate the locator holder by the mobile phone via SMS. (short messaging system)

•SOS button send out exact location for immediate rescue/action.

•Geo-fencing to restrict movement to a defined radius.

•No monthly service charges to be paid to the call center.

•Waterproof case.

•Optional magnetic mounted.

•With optional external battery. (extend to work for 7days)

•Some optional accessory for pet such as collar.



April 25, 2013.


World Rehabilitation Organization (WRO)
Mr. Jung-Sun, Kim.
Chairman of WRO.

http://www.wro5.com
E-mail:wro5@wro5.com



유엔 세계재활기구(UN WRO)_국제해사기구(IMO) 해양과학기술연구 국제협력 공동과제(안). The United Nations World Rehabilitation Organization (UN WRO)_International Maritime Organization (IMO) Marine Science and Technology Studies International cooperation (joint project). (Mr. Jung-Sun Kim) <세계재활기구_World Rehabilitation Organization>의 자료를 옮겨 제공합니다.<자료제공. http://www.wro5.com>



The United Nations World Rehabilitation Organization (UN WRO)_International Maritime Organization (IMO) Marine Science and Technology Studies International cooperation (joint project).


∎ Maritime safety system, overview of cooperative projects in developing countries.


[Joint project]


Jeju-Mara_"United Nations International Maritime Organization (IMO), the International Sailing vessel location tracking (LRIT) Center Headquarters Korea to attract" promotion.

•The proclamation of the UN WRO, UN, IMO._Marine Mara and Dokdo that connects the belt line, forming a reserve by the United Nations regional marine ecosystem composition and confirmed Korean waters of the 200 nautical mile exclusive economic zone (EEZ).

• The world's first fifth-generation mobile communication network linking apply. The_21 century broadband wireless networks (SDR Sofewere, Defined Radio) and UWB (Ultra Wide Band) ultra-wideband wireless communication system in disaster rescue ∓130dBm pulse width of 5 GHz frequency band (Hz) Utilization.

•The world, the fifth-generation mobile networks linking applied._Fifth generation mobile communication system of the disaster rescue frequency band of GPS handsets ∓130dBm Frequency extensive modulation of complex multi-functional systems.



1. The need to build maritime safety systems in developing countries.


◦ For mankind, science and technology, economic and industrial aspects.

- The International Maritime Organization (IMO), linking the world's disaster relief program building and world Commonization.
- The UN WRO, UN, IMO, ITF member states legislated obligations.
- World Space and Marine GPS satellite tracking system the source technology world Commonization.,
- Mobile Information and Communication Mobile World IT information system world Commonization.
- Information Center building long-range position tracking (LRIT) ship to Asia, linked technology world Commonization.
- Maritime safety technology, the force of the SOLAS Convention linked technology world, Commonization.
- Space and marine AtoN remote management of the system of international cooperation based on building linked technology world Commonization.
- World Marine Traffic Control System, build a connection based on international cooperation technology world Commonization.
- UN WRO, UN policy and IMO the ITF technical cooperation project, in conjunction with technology world Commonization.
- The fifth generation mobile communication systems, 5 GHz millimeter wave frequency (Hz) bands associated technology world Commonization.
- The world disaster rescue, GPS satellite tracking, navigation system, an integrated system linking the technology world Commonization.
- Mobile mobile-satellite communication network disaster rescue GPS integrated navigation satellite tracking system technology world Commonization.,
- Formed in a pulse width of ∓130 decibels (dBm) , using the 5-GHz millimeter-wave frequency band (Hz) Frequency (Hz) ultra-wideband extensive modulation of complex wireless mobile satellite mobile communication system communication technology world Commonization.
- 21st century broadband wireless networks (SDR Sofewere Defined Radio) and UWB (Ultra Wide Band) Ultra-wideband wireless communication system technology world Commonization.
- Of international maritime safety industry overseas market opportunities and promote the safety of navigation in the world shipping.



◦ For mankind, social and cultural aspects (including publicity).


- The UN WRO, United Nations, the International Maritime Organization (IMO), which are the responsibility of the international maritime diplomacy empowerment.
- Securing overseas resources and other international cooperation and capacity building of trust formed with the recipient countries through aid and cooperation among developing countries.
- In the revision process, relevant international standards such as the, UN WRO, the United Nations, the International Maritime Organization (IMO), the position of the developing countries and the UN WRO source of technology, reflected by the fifth generation of mobile satellite communications system international competitiveness of related industries world Commonization.
- International attention to the increased demand for space and maritime accident prevention and the prevention of marine pollution, maritime safety and international cooperation for the countries under the leadership of the International Maritime Organization (IMO), empowerment

- Population, resource-rich countries due to the economic rise of the maritime sectors of developing countries in Asia and Africa, and the potential emerging countries and development cooperation, capacity building.
- The proclamation of the UN WRO, UN, IMO._"Dokdo" to connect with Mara belt line of marine reserve by the United Nations regional marine ecosystem composition, formation and confirmed Korean waters of the 200 nautical mile exclusive economic zone (EEZ).
- Contribute to the promotion of maritime safety industry overseas market opportunities and the safety of navigation of the shipping world.
- Markets, partners, resources, sources, securing the network of donors and developing countries, technology and equipment, intimacy enhancement, creating long-term interests and the participating countries 'brand' value enhancement.



2. Jeju-Mara._A sailing vessel of the United Nations International Maritime Organization (IMO) International Center Headquarters Location Tracking (LRIT) in South Korea to attract requests your cooperation. (IMO the report)


(5/1) Jeju Island of Mara. United Nations International Maritime Organization (IMO) of the international sailing vessel location to attract and Tracking (LRIT) Center Headquarters, in addition inroads into the continent Marine World Marine city composition.


(5/2) UN ESCAP United Nations World Rehabilitation Organization (UN WRO) being promoted World Peace&World Special Economic Zone Paju-DMZ_UN WRO CITY(United Nations World Rehabilitation Organization&United Nations Urban) to be built in the on going Trans-Asian Railway (TAR_Trans-Asian Network) in conjunction with the "United Nations International Maritime Organization (IMO) international sailing vessel location tracking (LRIT) center (branch)", a delta (cross the Han River and the Imjin River area. Paju-daedong-ri 4.3-million-square-meter), the world development into the Atlantic Ocean.


(5/3) the Korean peninsula trust process TOP10-6 (marine forces arbitration)_The third zone of the marine forces for world peace and stability in the Asia-Pacific region_Mara southern tip of Jeju Island in South Korea and the DMZ in the delta, the International Maritime Organization's (IMO) International sailing long-range position tracking (LRIT) Center General Organization erected to attract._UN IMO request_Proposed.


(5/4) Jeju-Mara region."International sailing vessel location and tracking (LRIT) Center Headquarters" to attract the world of Marine Safety General Information System (GICOMS) and harbors operating system for the deployment of global maritime safety system, Mara and islets connected of the maritime belt line are naturally formed as a reserve, and that 200 sea miles exclusive economic zone (EEZ) can be secured.


(5/5) solution for construction costs, May 15, 2009, according to the Ministry of Land, Transport and Maritime Affairs competent research and development operations regulations "Article 19" (performed planning and notification, etc.) In 2009, developing countries, Maritime safety systems plan build business cooperation, the selection of the new challenges._"International Maritime Organization (IMO)-Asian long-range identification and tracking (LRIT) information center building, ship and marine safety integrated information system (GICOMS) and harbors operating system." Announced.



3. The International Maritime Organization (IMO) international cooperation joint project scope.



(1) Developing countries, maritime safety, maritime safety technology cooperation system guideline (2009).


First. Mandatory maritime safety technologies, building cooperation.
- Force the SOLAS Convention (GICOMS, LRIT) maritime safety technology.
- Force Maritime Safety Convention MARPOL (marine pollution control system) technology.
- Force of the Convention STCW (MAS) Maritime Safety Technology.


Second. Developing countries, and maritime safety, security and marine environmental protection related seminars / workshops.
- Maritime safety and the environment in developing countries and in the field of maritime safety system network.
- Demand in developing countries, maritime safety, maritime safety technology system-related investigation.


Third. The possible transfer of technology to the needs of developing countries identify potential business cooperation.
- Build AtoN remote management system based on international cooperation.
- Build marine traffic control system based on international cooperation.
- Ship to Asia long-range position tracking (LRIT) information center building.
- Marine Safety Information System (GICOMS) associated with port operations system.



(2) The previous procedure to establish maritime safety technologies for the maritime safety system in developing countries (2010).


First. In developing countries, technology transfer, project selection.
- Ministry of Land, Transport and Maritime Affairs, ODA policy and maritime safety systems, establishment of technical cooperation projects.
- Free long-distance location tracking (LRIT) feasibility study to establish technical cooperation projects.


Second. Korean ODA institutions and establish linkages IMO ITCP.
- ODA funds to establish ways to expand in the field of maritime safety.
- UN WRO, UN, IMO the ITF technical cooperation projects and establishing linkages.


Third. Development of developing countries, technology transfer, development of business strategies and implementation procedures.
- Strategy for Technical Cooperation in the regional maritime safety system.
- Curriculum development and technology transfer, education and training sectors.


Fourth. Developing countries, and maritime safety, security and marine environmental protection related seminars / workshops.
- In the field of maritime safety and the environment in developing countries and network expansion.
- Expanded demand for research in developing countries related to maritime safety technologies.
- The UN WRO, UN, IMO, establish measures for promoting the ITF technical cooperation project.



(3) Maritime safety in developing countries international cooperation and technology transfer, project execution (2011).


First.Of the recipient countries, and technology transfer, business expansion maritime safety and monitoring carried out.
- Through regular seminars / workshops, policy dialogue partner countries and met regularly.
- Annual promote specific direction and detail planning and implementation.
- Perform technology transfer, education and training programs selected by the waters.


Second. Korean ODA funds take advantage of the developing countries, long-distance shipping location tracking (LRIT) was established promotion.
- Previous feasibility study, sizing, screening techniques, and developing the ability to perform verification.


Third. Developing countries, and maritime safety, security and marine environmental protection related seminars / workshops.
- Discussion regularize the announced cooperation projects Implementation Status and future plans.
- Maritime safety, maritime security and marine environmental protection, safety technology.



4. Technology major status in UN WRO and international joint research and development plans.



■ Technology coverage


•130dBm Frequency modulation expand the complex multi-functional systems disaster structure jipieseu (GPS) of the handset frequency band.

•Emergency rescue system with the the offshore positioning system (GPS + Navigation +119 autopilot measurement device).

•The International Maritime Organization (IMO) ship to Asia long-haul location tracking (LRIT) information center operating system interlock.

•Marine Safety Information System (GICOMS) and port operation system linkage.

•Fifth-generation satellite communications system Multiple satellite mobile communications Mobile terminal building integration.



■ Details


• MAIN COMPUTER-GPS tracking system ..

• 5 GHz wideband GPS System.

• Emergency structural compound Broadband Mobile Phone System.

• MOS-speech recognition system ..

• Heat detection devices System ..

• GIS satellite map SYSTEM.

• The map screen, the image display system ..

• Satellite received dBm split unit SYSTEM ..

• The private structure for RFID SYSTEM ..



■ Range of linking.


•Build-in GPS personal locator.

•GSM/SMS communication or GPRS TCP/UDP connection.

•CDMA communication.

•Works worldwide - Support 4-frequency GMS 850/900/1800/1900MHz (Optional)- Support CDMA 800 MHz.

•High sensitivity, New technology and latest GPS SiRF-Star lll chipset.

- Excellent for fixing the position even at a weak signal status.

- Work well even in areas with limited sky view like urban canyons.

•Compact size, and smaller than one name card. Easy to hide.

•Very Low power consumption.

•Fast Signal Acquisition.

•Support single location and continuous tracking.

•Support location triggered by tracker.

•Support location triggered by authorized cell phone.

•Support alarm and remote monitor.

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